Terugblik slotdag jeugd 2023

4 juli 2023 19:15

Het zit er nu echt op! De trainingen en wedstrijden van het seizoen 2022-2023 zijn nu echt afgelopen. De slotdag is traditioneel de laatste dag dat de teams samen zijn en het seizoen afsluiten met elkaar.

Helaas heeft de coronaperiode de laatste 3 edities in het water laten vallen en ook dit jaar viel de slotdag deels in het water, alleen dan vanwege de regen. Door de regenval was het niet mogelijk om de beschikking te krijgen over de springkussens die van te voren waren besproken en daardoor moest er snel geschakeld worden.

Touwtrekken, samen op de skilatten, samenwerken in een trein, het lepel spel, leuke ouderwetse Hollandse spellen zorgden ervoor dat de kinderen niet eens in de gaten hadden dat het regende.
Gelukkig was de temperatuur goed. De echte bikkels verdwenen zelfs in een bak met sop tijdens de buikschuifbaan.

’s Ochtends vroeg was als eerste de beurt aan de jongsten van de vereniging en zoals de foto’s laten zien, zag je bij iedereen een lach op het gezicht. Regen of geen regen. De opkomst was groot en ook de toeschouwers waren in groten getale aanwezig. Na de tijd konden de kinderen genieten van een ijsje en lekkere warme hamburger.

Aan het eind van de ochtend was het de beurt aan de midden leeftijd van de vereniging. Zouden zij het wel leuk vinden? De Hollandse spellen in plaats van de springkussens! Die teleurstelling was snel verdwenen en ook die leeftijd deed mee met een grote lach op het gezicht.

Na de eerste twee blokken was het ’s middags tijd voor de huldiging van alle kampioenen. En dat waren er nog al een aantal. Met een groot applaus kwamen de teams één voor één uit de spelerstunnel. Maar liefst 8 teams kregen uit handen van de slotdagcommissie een medaille omgehangen.

Na de foto’s van alle kampioenen was het de tijd voor de oudere jeugd om op veld 3 lekker los te gaan.

Al met al een superleuke dag en veel gelachen. De huisfotograaf Nico Altenbrug heeft nog mooie foto’s gemaakt, zodat we nog even rustig kunnen nagenieten.

Deze dag had natuurlijk niet kunnen plaatsvinden zonder alle vrijwilligers.

Naast de begeleiders van de spellen, de kantinemedewerkers, de inschrijftafel, de hamburgerbakkers, de kledingverkoop, de toeterman, fotograaf, de sponsoren, de opbouwers, opruimers en de activiteitencommissie wordt iedereen bedankt voor het laten slagen van deze dag.

De slotdag werd last but not laest mede mogelijk gemaakt door:
Piet Haaksma De Echte Bakker, Cloetta, Club van 100, Sneeker Vleeshandel B.V. en de Bingo commissie.

De foto's vind je hier

De kampioenen: