Nieuwjaarstoernooi wederom geslaagd!

18 januari 2016 18:45

Afgelopen zondag (17.01.2016) is voor de tweede keer in de historie van vv SWZ Boso Sneek het Nieuwjaarstoernooi georganiseerd. Jeugdspelers van de E-pupillen tot aan de A-junioren streden in een mixtoernooi in de Sneker Sporthal om de eer van de dag!

Jeugdvoorzitter René Banse opende het toernooi met een korte voordracht en iets na 9 uur floten de scheidsrechters voor de eerste keer. Van groot niveauverschil was totaal geen sprake bij de E-pupillen en zodoende waren de teams goed aan elkaar gewaagd! Het plezier spatte eraf en onder toeziend oog van vele familieleden werden de vier wedstrijden afgewerkt. Uiteindelijk rolden er twee poulewinnaars uit de stand en deze teams werden getrakteerd op een doos oranjekoek! Zoals altijd ging niemand met lege handen naar huis, alle jeugdspelers kregen een appel en een vaantje mee als aandenken aan het toernooi. Als extraatje kreeg daarnaast ook iedereen een col/muts met daarop het logo van onze vereniging, de meeste mutsen gingen meteen op na het verlaten van de sporthal!

Na de E-pupillen was het om 11 uur de beurt aan de D-pupillen om in twee poules te strijden voor het gebak! De coaches wisten hun teams op scherp te zetten met als gevolg zenuwslopende wedstrijden met minimale verschillen. Voor het publiek was het werkelijk genieten, soepele passeeracties werden opgevolgd door fatale keepersblunders! Helaas viel wel in deze categorie de eerste gewonde, een fanatieke D-pupil werd met een dik enkel naar de kant gebracht waar hij door de aanwezige EHBO-ers werd verzorgd. De schade leek mee te vallen maar langs deze weg willen we toch beterschap wensen. Even na 1 uur werd de laatste wedstrijd gespeeld en kwam er een einde aan deze categorie waarin duidelijk zichtbaar werd dat er nog voldoende talent bij onze club rondloopt.

Aansluitend kwamen de C-junioren ten tonele, vanwege de verwachte grote opkomst werd hier in 3 poules gespeeld. Helaas bleken er meer afwezigen te zijn dan zich afgemeld hadden en moesten enkele D-pupillen de organisatie uit de brand helpen. Zoals elke voetballiefhebber deden zij dit maar al te graag, 4 wedstrijden extra zijn nooit verkeerd! Vervelend om te melden was dit de leeftijdsklasse waar de meeste slachtoffers vielen, op een gegeven moment hadden de EHBO-ers de handen vol met klachten en pijntjes. Een gebroken teen, verdraaide knie en enkele gekneusde enkels waren het resultaat, beterschap namens de toernooicommissie. Ondanks deze incidenten wisten de C-junioren er een schitterend toernooi van te maken, het fanatisme spatte er simpelweg vanaf. In Poule A was er een overduidelijke winnaar zonder puntverlies, Poule B & C waren spannend tot aan de laatste seconde.

Vanwege de lage opkomst van vorig jaar bij de A-junioren werd ervoor gekozen om de A- en B-junioren te mixen, dit resulteerde in twee mooie poules met voldoende spelers in elk team. Vooraf werd gevreesd dat er een flink fysiek verschil zou zijn tussen de A’s en B’s maar dit bleek eenmaal gestart mee te vallen. De B-junioren weerden zich kranig en lieten zien niets onder te doen voor de A-junioren. Mooie acties en kiezelharde schoten kwamen voorbij, daarom was het zonde om te zien dat er maar zo weinig toeschouwers aanwezig waren bij deze categorie. Uiteindelijk werden tegen half 8 de laatste wedstrijden gespeeld in een toernooi welke boeiend was van begin tot het eind!

De toernooicommissie kijkt terug op een geslaagd toernooi met bijna alleen maar hoogtepunten, daarom willen we iedereen bedanken die mee heeft gewerkt om er een geslaagd toernooi van te maken!

• Leiders;
  • Scheidsrechters;
  • Tellers;
  • EHBO-ers;