Bedankt SWZ Boso Sneek E1

27 juni 2016 9:30

Afgelopen zaterdag was dan echt de allerlaatste dag dat SWZ Boso Sneek E1 in deze setting samen was! Na ruim 4 seizoenen samen te zijn geweest en sommigen hebben misschien nog wel langer samen gevoetbald gaan deze jongens in het seizoen 2016/2017 het grote veld op!
Het wordt een mooie combi van spelers met een nieuwe trainer en een andere leider.

Wat hebben we het mooi gehad met zijn allen en we hebben veel mee gemaakt! Om alles op te noemen is teveel maar een paar momenten wil ik dan toch wel even aanhalen. Ieder seizoen hebben we mee gestreden om het kampioenschap maar helaas was de 2e plaats iedere keer het hoogst haalbare. De voetbal clinic met o.a Rusnák, trainen met ons eigen SWZ Boso Sneek 1, ballenjongens zijn en meedoen aan de penaltybokaal, soccer squashen tijdens de winterstop, een geweldige boottocht + bbq ter afsluiting van vorig seizoen met alle vaders, moeders , broertjes en zusjes. Oefenen met E2 en E1 samen tegen de D pupillen en winnen!

Ik denk dat we als leiders en trainers en ook ouders niets anders kunnen zeggen dat we trots zijn op deze jongens maar ook hoe iedereen met elkaar omgaat, ook wanneer het allemaal wat minder ging bleef de sportiviteit hoog en feliciteerden we met opgeheven hoofd de tegenstander. Ik vind dit een typisch voorbeeld voor de “blauwe kaart”

Het was een genot om te zien hoe de jongens plezier hadden bij de trainingen met Freerk en tijdens de wedstrijden de strijd aangingen tot aan de laatste minuut! Dat we niet alleen opvielen bij de tegenstanders bleek wel uit het feit dat er ook steeds vaker een KNVB scout kwam kijken bij onze toppers sommige spelers werden gevold en sommigen werden uitgenodigd om mee te trainen bij de KNVB Noord.

Afgelopen zaterdag was het dan echt de laatste dag en in stijl hebben we afscheid genomen van de 7 tallen. met de boot zijn de jongens afgezet bij de waterpoort om daarna met een limousine  een rondrit door  Sneek te mogen maken als echte kampioenen! Menig stadsbezoeker keek op en juichte ons toe.

Na de rit werd SWZ Boso Sneek E1 afgezet bij het voetbal- veld waar voor hun en broertjes/zusjes een mega springkussen klaar stond. We hebben de dag afgesloten met zijn allen onder het genot van een bbq en drankje.   Beste spelers van “oud” E1 wij wensen jullie heel veel succes volgend seizoen en blijf vooral de positieve spirit er in houden met zijn allen. Ik wil ook namens Tjeerd en Freerk iedereen heel erg bedanken voor de mooie periode die we samen mochten doormaken  en natuurlijk blijven wij jullie gewoon volgen!