MO17, tweede (categorie 4) op het Nederlands Kampioenschap!

12 juni 2017 9:00

Zaterdag 10 juni was het zover! Meedoen aan de finale van het NK Voetbal voor meiden onder de 17 jaar. Wij hadden ons als SWZ Boso Sneek geplaatst via de voorronde die op 22 oktober vorig jaar werd gespeeld in Joure.

Ondanks de vele blessures en (alvast) gestopte speelsters een heel goed toernooi gedraaid op het keurig verzorgde complex van ‘d Olde Veste in Steenwijk. Dit kwam zeker door een aantal meiden van MO15, die ons geweldig hebben geholpen! Zij lieten zien dat ze er volgend jaar al helemaal klaar voor zijn!

In de voorrondes merkten wij wel dat er even aan elkaar gewend moest worden, maar elke wedstrijd ging het beter. Na de voorronde was er nog een wedstrijd; die, als er gewonnen werd, recht gaf op de finale. Na een bloedstollende wedstrijd (ik ben 10 jaar ouder geworden) was de eindstand 1-1 tegen de Ljouwerter Sweltsjes.

Dus strafschoppen.

Er werd door ons niet 1 gemist en Miriam (onze doelvrouw) hield er 1 tegen. Yes! Finale!!!

Toen merkte je dat er veel was gegeven in de halve finale en deze werd daardoor niet gewonnen. Ook de meegereisde supporters konden schreeuwen wat ze wilden, het lukte niet nog een keer.  De tegenstander Vorden had een makkie gehad in de halve finale en dat kun je dan goed merken op zo’n lange dag; 10 uur waren wij er al en de finale werd gespeeld om 15.45. Al met al een geslaagde dag!

Er was ook nog een sportiviteitsklassement en daar zijn wij (van de zestien teams) gedeeld vierde geworden! Ook keurig! En dus ook een mooi visitekaartje voor onze club!

Leo Luimstra