RVA Tienweekse voorjaarscursus 2018

21 maart 2018 19:00

[SNEEK] - In september 2017 is de RVA de samenwerking aangegaan met SWZ Boso Sneek om te ondersteunen bij de trainingen van de Witte Lakenvelder League, de JO8 en de JO9. Vanaf het begin van het seizoen draait Gerrit de Vries intern mee bij de vereniging om de oefenstof te ontwikkelen en samen met de trainers van de vereniging de kwaliteit van de trainingen te verhogen.

Naast de interne coördinatie bij een vereniging, zoals de RVA dat bij SWZ Boso Sneek doet, worden er ook activiteiten georganiseerd ter ondersteuning van de trainingen bij de vereniging. Zo zal er op vrijdag 6 april gestart worden met de RVA Tienweekse voorjaarscursus 2018. Dit is een cursus die bestaat uit tien extra trainingen die worden aangeboden op de vrijdagmiddag. Naast de trainingen op maandag- en woensdag is dit een perfect aanvulling om de ontwikkeling van uw kind te stimuleren.

Wat is het verschil tussen de trainingen bij de club en bij de RVA?

Bij de trainingen op vrijdagmiddag wordt gewerkt met RVA trainers. De trainers van de RVA hebben allemaal een interne opleiding gevolgd. Bijna al onze trainers hebben een opleiding aan de ALO en/of het CIOS gedaan en zijn in het bezit van de benodigde KNVB diploma’s.

Daarnaast willen wij op de vrijdagmiddag trainingen de spelers meer leren dan alleen voetballen. Wij vinden het belangrijk dat de spelers leren om inzicht te krijgen in hun eigen kwaliteiten en verbeterpunten en dat zij op basis daarvan zelf doelen kunnen stellen en hieraan kunnen werken. Als spelers dit onder de knie hebben, kunnen zij zich namelijk doelgerichter en effectiever ontwikkelen als voetballer, maar leren zij ook belangrijke vaardigheden waar zij ook buiten het veld profijt van hebben. Zo snijdt het mes dus aan twee kanten.

Hoe ziet dit er dan uit in de praktijk?

De trainingen van de RVA bestaan altijd uit een spelergestuurd deel, het eerste halfuur van de training, en een trainergestuurd deel, het tweede halfuur van de training. Als de spelers het veld opkomen zijn er verschillende oefenvormen uitgezet. De spelers kunnen uit al deze oefenvormen zelf twee oefeningen kiezen die aansluiten bij hun doelstelling en waar zij mee aan de slag willen gaan. Nadat ze deze twee oefeningen hebben gedaan, worden de groepen ingedeeld op leeftijd en niveau en start het trainergestuurde deel.

Iedere training wordt afgesloten met een individueel ChampionsLeague Toernooi, zodat de spelers de geleerde vaardigheden direct kunnen toepassen in een partijvorm.

Aanmelden, hoe werkt dat?

Lijkt het jou leuk om hieraan deel te nemen? Geef je dan op via:

Onze coaches staan op vrijdag 6 april voor jullie klaar! Wij zouden het hartstikke leuk vinden als je komt!

Telefoon: 06-37167645

Locatie: ONS Sneek