“Inschrijving najaarscursus 2016 geopend - Regionale Voetbal Academie”

15 juni 2016 19:30

De Regionale Voetbal Academie is sinds maart 2016 actief op drie locaties in Noord-Nederland. In totaal hebben bijna 150 kinderen deelgenomen aan de tienweekse cursus bij vv Helpman, ONS Boso- en SWZ Boso Sneek. De tienweekse cursus is bedoeld voor spelers van zes tot dertien jaar uit de hele regio. Spelers van alle verschillende verenigingen zijn welkom!

Na een zeer succesvolle voorjaarseditie zijn inmiddels de inschrijvingen voor de najaarscursus weer geopend. Deze trainingen zullen plaatsvinden op de bovengenoemde locaties op vrijdagmiddag na schooltijd.

Bij de RVA begeleiden wij spelers zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen als voetballer en wij leren ze vaardigheden die ze later ook nodig hebben in de maatschappij. Door aandacht te besteden aan vaardigheden als reflecteren, keuzes maken, zelfregulatie, samenwerken en communiceren denken wij dat spelers zich beter kunnen ontwikkelen als voetballer en vaardigheden leren die zij later ook in de maatschappij nodig hebben. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

Om de spelers optimaal te kunnen begeleiden bij de ontwikkeling als voetballer besteden wij veel aandacht aan de principes van motorisch leren en coachen wij vooral op de essentie. Het gaat er niet om dat je leert om een ‘schaar’ te perfectioneren, maar het gaat erom dat je iemand kunt passeren om ruimte voor jezelf te creeren. Dat is precies waar wij bij de RVA op coachen. Dit doen wij voornamelijk vragenderwijs, zodat de spelers zich bewust worden van de verschillende spel principes en deze situaties ook herkennen in de wedstrijd. Daarnaast spelen wij veel partijvormen, zodat de spelers de verschillende vaardigheden direct aanleren onder volledige weerstand.

Bent u geinteresseerd in de trainingen van de Regionale Voetbal Academie? Kijk dan op de website voor meer informatie of neem contact met ons op. Spelers van alle verenigingen zijn welkom!

Telefoon: 06-34013951

Website: www.regionalevoetbalcademie.nl

Of wilt u uw zoon/dochter direct inschrijven?

Ga dan naar de volgende link: http://regionalevoetbalacademie.nl/aanmelden-10-weekse-cursus/