Project Internet, TV en telefonie afgerond

4 januari 2017 19:30

Het was een behoorlijke klus, maar deze week is het project rond de nieuwe infrastructuur voor internet, televisie en telefonie op ons sportpark afgerond.

De verbindingen voor telefonie en internet op ons sportpark waren vorig voorjaar aan vervanging toe. Nadat alle aansluitingen waren geïnventariseerd is er, mede dankzij een bijdrage van de Club van 100, door de kabelleverancier en VIB-netwerken een nieuwe hoofdaansluiting ingericht. Daarvoor moest een honderden meters lange kabel worden aangelegd tussen de wijkcentrale en het sportpark.

Van, naar en binnen de gebouw op ons park is in de weken daarop honderden meters kabel getrokken. Korte tijd later waren de videoschermen met FOX Sports en narrowcasting in de kantines en de bestuurskamer de eerste zichtbare verandering. Vlak voor de zomerstop kwamen de openbare en besloten WIFI-netwerken beschikbaar, zodat op bijna het hele park gebruik kan worden gemaakt van gratis draadloos internet.

Nu de afgelopen week als laatste ook de telefoonlijnen zijn geactiveerd, is het project afgerond. Via het algemene nummer 0515-413577 kan vanaf vandaag worden ingebeld met vragen, waarna een keuzemenu de beller naar de juiste contactpersoon of locatie op het park leidt.

Mede dankzij de vele uren werk van de terreincommissie en andere vrijwilligers in het project hebben gestoken, kunnen we nu met trots zeggen dat onze accommodatie klaar is voor de digitale toekomst. Een bijzonder woord van dank is op zijn plaats voor onze sponsor Forcys, die dankzij hun professionele advies, ondersteuning en producten een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het slagen van deze klus.

Wifi 1

Internet Telefonie WiFi