Zuster onthult plaquette Gerard Bergsma

27 mei 2018 10:15

Een bijzonder moment zaterdagochtend op veld 2. Daar werd een herdenkingsbordje onthuld ter nagedachtenis aan Gerard Bergsma.

De plaquette, aangebracht op een van de dug-outs, werd door zijn zuster onthuld door het wegtrekken van de clubvlag. Daarbij was een groot aantal belangstellenden aanwezig, waaronder Bergsma’s collega-terreinmannen. Voorafgaand aan de onthulling was er een bijeenkomst in de bestuurskamer, waar de aanwezigen naar hartenlust anekdotes uitwisselden.

Bergsma overleed in 2014 en droeg postuum bij aan de realisatie van de dug-outs aan de twee grasvelen van de vereniging. Hij was decennialang actief als terreinman voor VV Sneek en later Sneek Wit Zwart en SWZ Boso Sneek.

Dug-outs Gerard Bergsma