In memoriam: Chris de Wagt (1985-2020)

20 januari 2020 12:45

SWZ Boso Sneek heeft met leedwezen kennisgenomen van het overlijden van Chris de Wagt. De Wagt overleed zondag op 34-jarige leeftijd.

De Wagt begon als jonge voetballer bij V.V. Sneek, een van de voorlopers van onze huidige vereniging. Van Sneek maakte hij de overstap naar SC Cambuur, waar hij de jeugdopleiding doorliep. Hij zou tot 2009 actief zijn voor Cambuur, waarna hij – na korte tussenstops bij FC Oss en SC Veendam – ging spelen bij onze stadsgenoot ONS Sneek. Hierna startte hij een carrière als trainer bij onder meer Olymphia, Jong SC Heerenveen en diverse teams van ONS Sneek.

In de afgelopen jaren werd De Wagt meermaals geconfronteerd met kanker en vocht hij de zwaarste wedstrijd van zijn leven tegen deze onoverwinnelijke en duistere tegenstander. Met zijn overlijden verliest de Sneker voetbalwereld een van haar meest gedreven, positieve en graag geziene leden op een veel te jonge leeftijd.

Wij wensen in het bijzonder zijn gezin en familie, alsmede iedereen die net als wij mooie herinneringen koestert aan Chris, heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies.

Chris de Wagt In memoriam