Lintje voor kantine-inkoper Hilbert Jager

24 april 2020 15:30

Hilbert Jager is vandaag tijdens de jaarlijkse lintjesregen door burgemeester Jannewietske de Vries verrast met een Koninklijke onderscheiding. Hij is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

De uitreiking van de lintjes verliep vanwege de coronacrisis anders dan gebruikelijk. De gedecoreerde inwoners van de gemeente Súdwest-Fryslân werden vanmorgen gebeld door burgemeester Jannewietske de Vries met de gebruikelijke mededeling ’dat het Zijne Majesteit de Koning heeft behaagd om hen te benoemen in een ridderorde’.

Oud-carnavalsprins Hilbert Jager (78) heeft zich veel ingezet voor carnavalsvereniging De Oeletoeters en was van 1990 tot 2016 medeorganisator van de Nationale Bevrijdingsdagen (om de 5 jaar) in Sneek. Hij verzorgde lang catering van de Oranjevereniging in Sneek en bij de Openluchtspelen ‘De Fanfare’, ‘De Drie Gebroeders’, bij muziektheater ‘Ik Martinus’ en bij de grachtenconcerten ter afsluiting van de Sneekweek in Sneek. Naast barmedewerker in De Mande is hij onder andere kantine-inkoper bij SWZ Boso Sneek.

In totaal werden dit jaar 17 inwoners van Súdwest-Fryslân onderscheiden. De burgemeester feliciteerde hen in een videotoespraak. Ook namens de vereniging van harte gefeliciteerd!

Hilbert Jager Koninklijk Huis Lid in de Orde van Oranje Nassau Lintje