Update samenwerking SWZ en ONS Boso Sneek – week 14

7 april 2017 12:30

Commissie Samenwerking

Het College van Burgemeester & Wethouders (B&W) heeft de raadscommissie Boarger en Mienskip geïnformeerd over de voorgenomen samenwerking tussen SWZ en ONS Boso Sneek en de zogenaamde ‘Sportcaroussel’.

Aanleiding

Zowel de Ledenvergaderingen van SWZ als ONS Boso Sneek stemden in een eerder stadium in met de start van een beperkte samenwerking tussen beide verenigingen. De gemeente Súdwest-Fryslân is over de uitkomsten van deze vergaderingen door de besturen geïnformeerd. In de vergadering van SWZ Boso Sneek spraken de leden de voorkeur uit voor een topsportlocatie op Tinga, de leden van ONS Boso Sneek deden dat niet.

Onderzoek gemeente

De gemeente wil zo snel mogelijkheid duidelijkheid in het dossier rondom de (toekomst van de) velden van beide verenigingen. Daartoe heeft het College van B&W adviesbureau ASV uit Velp gevraagd een prijsopgaaf te leveren voor een onderzoek naar inrichting, hergebruik, planning en kosten van verschillende scenario’s. Naast de optie ‘Tinga’ wordt ook de optie ‘Zuidersportpark’, inclusief verhuizing van de hockeyvelden op Tinga, onderzocht. Uiteraard zal in de Commissie Samenwerking de nadrukkelijke voorkeur van de SWZ Boso Sneek-leden voor locatie Tinga worden benadrukt.

Commissie Samenwerking

Beide verenigingen richten een Commissie Samenwerking op. Deze commissie bestaat uit drie leden van SWZ Boso Sneek en drie leden van ONS Boso Sneek.  Namens SWZ Boso Sneek nemen Jan Kuperus, Jeroen Meijer en Sven Batstra zitting in deze commissie. De Commissie Samenwerking is belast met het implementeren van de samenwerking binnen de vereniging(en),  het bewaken van het samenwerkingsproces, is het eerste aanspreekpunt bij vragen en informeert de beide besturen over de voortgang van de samenwerking.

Nieuwsbrief

De Commissie Samenwerking stuurt maandelijks (of vaker  indien gewenst) een nieuwsbrief uit over de samenwerking tussen beide clubs. Ook is er een themasite geopend en wordt de komende periode een ‘Veelgestelde vragen’-pagina ingericht. Aanmelden voor de nieuwsbrief en alle informatie over dit dossier is te vinden op swzbososneek.nl/samenwerking.

Commissie Samenwerking ONS Boso Sneek Sportpark Tinga