SWZ Boso Sneek 3 op zijn 'Italiaans' naar de zege

Geel Wit 2 (zon)

vv Sneek Wit Zwart 3 (zon)

Mannen zondag, 3, 3e klasse A

13 september 2015 15:00

Onbekend

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Geel Wit 2 op het programma. Ervaringen uit het verleden leerde ons dat het altijd lastige wedstrijden zijn op Ameland. Nu, een dag na de wedstrijd, kunnen we stellen dat het weer een moelijke wedstrijd is geweest.

Enig verschil met voorgaande jaren is nu wel dat we dit keer wèl met 3 punten de boot terug konden nemen. Onderstaand een kort verslag van de belevenissen op het eiland.

's Middags om 12.00 uur vertrokken we met 13 personen naar Holwerd, 12 spelers en 1 man begeleiding. Eenmaal in Holwerd aangekomen was het wachten op de boot van 13.30 uur waarmee we de overtocht zouden maken naar Ameland.

Uiteindelijk kwamen we rond 14.30 uur aan op het sportpark van Geel Wit. De tegenstander was net begonnen met de warming-up. Wij gingen ons snel omkleden en klaarmaken voor de wedstrijd die om 15.00 uur zou beginnen.

Na het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat de thuisploeg niet van plan was om de 3 punten cadeau te doen. De ploeg nam het initiatief en wist een aantal kansen te creëren, echter zonder resultaat.

De gasten stelde daar enkele speldeprikken tegenover. 1 daarvan belandde zelfs in de goal, maar de werd afgekeurd vanwege 'vermeend' buitenspel. Uit verklaringen van spelers van beide ploegen bleek dit niet het geval te zijn, maar helaas had de scheidsrechter al gefloten.

Ook Geel Wit kwam uiteindelijk tot scoren. Niet vanuit een vloeiende aanval, maar ditmaal vanuit een aardige counter. Hierdoor kwam de stand op 1-0. Dit zou uiteindelijk ook de ruststand zijn.

In de eerste helft vielen er een paar gele kaarten voor de gasten. Ze konden het allemaal niet belopen en hadden daardoor een aantal overtredingen nodig om de tegenstander af te stoppen.

Na de thee waren de eerste 10 minuten voor de ploeg van Ameland. Helaas voor hen wisten zij een aantal kansen niet te benutten. Hierna nam SWZ Boso Sneek het heft wat meer in handen. De ploeg wist een paar kleine mogelijkheden te creëren, maar geen doelpunten.

Toch wist het team uit Sneek tot scoren te komen. Na weergaloos 'tiki-taka voetbal' wist Ewoud de gelijkmaker op het scorebord te brengen. Hierna gingen de Snekers ook nog op zoek naar een tweede treffer.

Deze 2-1 zou er al snel komen. Het was Rene "Hansie Hansie" Zijlstra die de bal vanaf een meter of 20 de bal over de keeper in de touwen wist te schieten. 2-1 met nog een 25 minuten te spelen.

Dit was het moment dat de ploeg van het vasteland overging tot Italiaans voetbal. Kleinie overtredingen, de tegenstander uit de wedstrijd praten en ook proberen de scheidsrechter te beïnvloeden om in het voordeel te fluiten van de Snekers. Niet het mooiste voetbal, maar alles met het doel om 3 punten binnen te slepen in deze lastige wedstrijd.. Hier kan men in het Nederlands Betaalde Voetbal nog wat van leren. Resultaat boven mooi voetbal.

In de resterende tijd probeerden de Amelanders nog wel om een doelpunt te maken, maar mede vanwege het Italiaanse verdedigen en het goede keeperswerk van Ryan Schuurman. Wist de ploeg het doel verder schoon te houden.

Ook een zeer makkelijk gegeven penalty werd niet benut door de Geel-Witten. Ook hier had de 'man-of-the-match' Ryan een passend antwoord. Zodat na 90 minuten er een 1-2 stand op het scorebord stond.

Om 18.50 uur vertrokken we met de laatste boot terug naar Holwerd. Met 3 punten in de tas aanvaarden we de terugreis weer naar Sneek.