SWZ Boso Sneek F2 verliest van De Walde F1

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 29

12 september 2015 9:00

Onbekend

Om negen uur zou er in Oudega GS afgetrapt worden voor de eerste competitiewedstrijd tussen  De Walde F1 en SWZ Boso Sneek F2. Bij aankomst op sportpark Waldstreffen had het er alle schijn van dat dat vele minuten later zou worden. Hoewel de koffie warm was en er een lekker muziekje uit de speakers klonk waren de velden nog niet gereed. Joris, die ontelbaar vaak de goals voor onze F-league heeft klaargezet, stroopte de mouwen op en hielp de wel aanwezige staf van De Walde met het klaarzetten van de goals.

Toen de tegenstander het veld betrad was het even onduidelijk of dit de F1 was of de plaatselijk E1 die het op het zelfde tijdstip op moest nemen tegen stadsgenoot LSC 1890 E5. Grote sterke jongens en gemiddeld een kop groter dan onze mannen.

Iets voor negenen klonk het fluitsignaal voor de aftrap. En al na 2 minuten moest Justin de bal uit het net vissen nadat De Walde F1 al een paar keer eerder gevaarlijk voor de goal van de F2 was verschenen.  Jesse kreeg aan de andere kant een tweetal schietkansen maar de precisie van de voorgaande wedstrijden ontbrak. Het volgende wapenfeit is van De Walden dat er steeds snel uit is met lange ballen vanuit de achterhoede. Gelukkig verdwijnt het schot over de lat. Aan de andere kant is het schot weer prooi voor de uitstekende doelman van De Walde.  In de 11e minuut volgt er een vrije trap voor Jesse en direct daarna volgt er weer een razendsnelle uitbraak van De Walde. Het schot eindigt gelukkig hoog over. In de 15e minuut is het wel weer raak en SWZ Boso Sneek kijkt tegen een 2-0 achterstand aan. Justin weet daarna een hard schot van De Walde goed te pakken en aan de overzijde ziet Jayden dat zijn schot al weer voor de keeper van de tegenstander is. Een corner van Steffan en een corner van de tegenstander  lopen allebei op niets uit en met 2-0 op het scoreboard worden dan ook de kleedkamers opgezocht voor de broodnodige rust.

Damian die in de 2e helft de keeperhandschoenen heeft overgenomen moet meteen aan de bak. Hij weet erger te voorkomen door twee keer vlak achter elkaar goed uit z’n goal te komen en de doorgebroken spelers de bal afhandig te maken. Even later is het wel raak. Een zeer hoge bal wordt verkeerd ingeschat en stuitert over de keeper de goal in: 3-0. Een hoekschop aan de andere kant loopt helaas op niets uit en na een mooie aanval weet De Walde F1 4-0 te maken met een schot dat hoog in de goal eindigt.

Een pittige overtreding van achteren door een speler van De Walde doet hun leider besluiten direct in te grijpen en hij haalt uit zichzelf de boosdoener naar de kant. Een mooi staaltje van sportiviteit en het stellen van grenzen ook al had de speler waarschijnlijk geen kwade bedoelingen en was het met name te wijten aan zijn inzet en wil om te winnen.

Een knappe aanval over rechts eindigt bij Jesse en Jesse geeft vervolgens een goede voorzet die nog net tot corner wordt verwerkt. De Walde F1 weet tenslotte de eindstand met een hard, laag en onhoudbaar schot op 5-0 te bepalen.

Het harde werken van F2 werd helaas niet beloont met een wel verdiende treffer. De fysiek grotere en sterkere tegenstander liet vandaag beter positiespel zien en was effectiever in de afronding. De terechte winnaar van dit duel dus.

Volgende week spelen we om negen uur thuis tegen de F1 van IJVC.