Opnieuw winst voor SWZ Boso Sneek F2

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 37

26 maart 2016 9:00

Onbekend

Om 8:00 vanmorgen vertrokken de mannen van F2 met alle aanhang naar Delfstrahuizen voor de 3e competitiewedstrijd tegen SJO EBC/Delfstrahuizen F1. De mannen hadden er zin in en aan enthousiaste  toeschouwers was weer geen gebrek! Trainer/Coach Erik viert vandaag zijn verjaardag en wat zou het mooi zijn om vandaag met winst weer richting Sneek te gaan.

Iets na negenen werd er afgetrapt op het gras van Delfstrahuizen en de thuisploeg gaat direct in de aanval zodat de mannen meteen alert moeten zijn. We krijgen 3 corners te verwerken maar Hugo, die in de eerste helft het doel verdedigd, en de andere mannen van SWZ Boso Sneek weten een doelpunt te voorkomen. Een tegenaanval volgt en hierdoor valt in de 5e minuut de 0-1 door goed samenspel en een prachtig schot van Sven.

Daarna krijgt SWZ Boso Sneek een aantal kansen, maar Justin en Tijs weten de doelvrouw van de thuisploeg niet te passeren. Damian verstoort vervolgens door een goede loopactie een uitbraak van de thuisploeg en Joost doet nog 2 doelpogingen, maar een tweede doelpunt blijft uit. In de 13e minuut volgt dan helaas het tegendoelpunt van de thuisploeg terwijl Steffan geblesseerd aan de andere kant van het veld ligt.

SWZ Boso Sneek laat zich door het tegendoelpunt gelukkig niet kennen en zet de aanval weer in. De volgende minuten krijgen we 4 corners die geen van allen leiden tot een treffer. Damian schiet vervolgens over, Jesse zijn schot beland in de handen van de doelvrouw en dan is het weer Damian met een doelpoging, maar deze keer gaat de bal naast. Ook een hard schot van Sven wordt door de doelvrouw weggewerkt. Net voor rust volgen er nog een aantal acties van de thuisploeg richting het doel van Hugo, maar ook de thuisploeg lukt het niet om de rust met een voorsprong in te gaan.

In de tweede helft staat Jesse tussen de palen. De tweede helft begint wat kalmer dan de eerste. De mannen spelen goed over en de thuisploeg krijgt geen kansen. In de 5e minuut scoort Steffan de 1-2 na een solo actie vanaf eigen helft. Hij probeert zo’n actie daarna nog een keer, maar dit keer is de doelvrouw alerter. Dan moet ook Jesse aan de bak door een aanval van de thuisploeg, maar Jesse zorgt ervoor dat de bal niet tussen de palen beland.

SWZ Boso Sneek krijgt daarna weer volop kansen. Helaas zorgt een doelpoging van Jayden niet voor een volgend doelpunt en na een mooie voorzet van Steffan kan Justin de bal niet in het doel krijgen. Ook in de laatste 4 minuten krijgt SWZ Boso Sneek de bal niet in de goal van de thuisploeg. Sven schiet hard op de goal, maar de bal wordt gestopt en Steffan schiet net naast.

In de laatste seconden van de wedstrijd volgt nog een aanval van de thuisploeg maar Jesse komt goed uit zijn goal en houdt de bal tegen. Dan klinkt het eindsignaal.

Het was een spannende wedstrijd vandaag in Delfstrahuizen en de mannen hebben hard gewerkt voor deze overwinning! Na ook nog eens een lekkere traktatie te hebben gekregen van Erik kan deze dag niet meer stuk voor SWZ Boso Sneek F2!

Volgende week helaas geen wedstrijd, maar op 9 april spelen Damian, Jayden, Hugo, Jesse, Joost, Justin, Steffan, Sven en Tijs thuis tegen Oeverzwaluwen F1.