MO17-1 zet monsterscore neer

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Na de ietwat zure nederlaag tegen Heerenveense Boys stond afgelopen zaterdag de tweede bekerwedstrijd op het programma. In Sneek moesten de meiden het opnemen tegen hoofdklasser SC Joure MO17-1, op papier dus een pittig potje. Zonder de geblesseerde Judith werd er om 12.30 uur onder schitterende weersomstandigheden afgetrapt.

Sneek Wit Zwart begon uitstekend aan de wedstrijd. Joure werd gelijk onder druk gezet en uit de tweede kans was het Tess die al snel de 1-0 maakte. De thuisclub zette goed door en kreeg via Silke en Willemijn nog tweede goede mogelijkheden. Helaas moesten hierna Willemijn en Demi met een blessure het veld verlaten. Joure kreeg vlak hierna een dikke kans, maar Lieke redde geweldig in een 1 op 1 situatie. Sneek pakte de draad weer op en uit een geweldige lange bal van Naomi wist Tess de 2-0 te maken. De meiden hadden er duidelijk zin in deze ochtend en al gauw was het dan ook al 3-0. Het was weer Tess, nu na een goed pass van Tessa. Sneek bleef de tegenstander goed vastzetten en na een mooie aanval over rechts prikte linksbuiten Aynur de bal tegen de touwen, 4-0. Ondanks het goede spel van de thuisclub wist Joure toch nog een tegengoal te maken, als scoorden ze deze niet zelf. Uit een corner kopte Tessa ongelukkig in het eigen doel, 4-1. Sneek wist de marge weer te vergroten door vlak voor rust de 5-1 op het bord te zetten. Ilse was attent toen de uitstekend Jouster doelvrouw een rebound weggaf na een schot van Tess. Helaas moest ook Laura K naar de kant met een blessure (zij kon gelukkig weer invallen de tweede helft)

De tweede helft zou een kopie blijken te zijn van de eerste helft. Sneek zette de tegenstander gelijk weer onder druk. Helaas ging het bij de omschakeling niet helemaal goed, waardoor Joure de 5-2 kon binnenschieten. Gelukkig waren de meiden niet van slag en zocht men met veel inzet en goed voetbal de aanval. Het regende kansen voor de MO17-1, Aynur en Kyrah kregen beide een goede mogelijkheid. Joure probeerde het wel, maar achterin stond het met de beide Laura’s, Iduna, Naomi en Kiana prima. Waar de tegengoal uit de omschakeling kwam, was dat ook het geval bij de 6-2 van Tess. Op het middenveld werd de bal veroverd en direct doorgespeeld naar Tess en zij faalde dus niet. De 7-2 kwam ook op naam van Tess toen ze een afgeslagen corner keurig binnenschoot. Joure kon het tempo van Sneek niet mee bijbenen en moest nog twee goals incasseren. Ilse schoot prachtig de 8-2 binnen en nogmaals Tess de 9-2 na een goede pass van Iduna. Ilse had vervolgens nog pech toen een kopbal van haar op de lat kwam en ze de rebound vervolgens nogmaals op de lat schoot. Vlak hierna floot scheidsrechter van der Kamp voor het einde van een voor Sneek uitstekende wedstrijd.

Door dit resultaat kan de MO17-1 nog doorbekeren, echter dient er dan wel met ruime cijfers van Heerenveen MO17-1 te worden gewonnen. Het zal moeilijk genoeg worden, maar we hopen op veel support aankomende woensdag wanneer deze wedstrijd om 19.00 uur plaatsvindt op de Molenkrite.