MO17-1 excelleert in Stiens

9051LP
STIENS
tel. 058-2571290

Waar de MO17-1 in september in de eerste klasse begon met 7 teams, zijn daar nu nog maar 4 van over. Doordat Hardegarijp, Kollum en Buitenpost gaandeweg het seizoen hun team terugtrokken, had de MO17-1 nu nog maar 4 punten i.p.v. 10. Hierdoor viel Sneek Wit Zwart terug naar de derde plaats, met 1 punt achterstand op de nummer twee Stiens, met een wedstrijd minder gespeeld. En datzelfde Stiens was afgelopen zaterdag de tegenstander. In Sneek werd het 2-2, na een toch best wel matige pot van de meiden in Wit Zwart. Alle reden dus om dit recht te zetten. Zonder Ilse, Iduna en Willemijn, maar met Esmee en Merel van de MO15-1 werd er om 10:30 uur afgetrapt onder koude, maar verder goede weersomstandigheden.

De eerste kans was binnen 20 seconden voor Stiens, maar gelukkig werd de Sneker nonchalance niet afgestraft. Blijkbaar hadden de meiden deze wake up call even nodig, want hierna zou Sneek Wit Zwart de wedstrijd naar zich toe trekken. Nadat er een paar Sneker speldenprikken waren geweest, was het Tessa die vanaf 20 meter verwoestend uithaalde en de bal via de onderkant van de lat kiezelhard binnenschoot, 0-1. Sneek bleef goed doordrukken en Stiens moest alle zeilen bijzetten om de Sneker meiden van scoren te houden. Nadat Silke een goede mogelijkheid onbenut liet, was het dezelfde Silke die met een strakke corner Tess in staat stelde de 0-2 te scoren. Sneek Wit Zwart voetbalde uitstekend door en de kansen bleven komen. Judith had een goede mogelijkheid, haar schot werd gekeerd door de Stienser doelvrouw. De 0-3 viel echter al vrij snel hierna en was een kopie van de 0-2. Corner Silke, doelpunt Tess. Stiens probeerde het wel, maar de achterhoede, met de beide Laura’s en Esmee stond als een huis. Omdat ook het middenveld met Kiana, Aynur en Silke vroeg stoorde werd Stiens goed vastgezet op eigen helft. Zonder grote problemen haalde Sneek Wit Zwart met een 0-3 de rust.

De tweede helft begon met wat wisselingen, Merel en Kyra kwamen voor Aynur en Kiana. Sneek Wit Zwart begon uitstekend aan de tweede helft, want al snel scoorden de meiden ook de 0-4, een beauty van een doelpunt. Merel onderschepte de bal op het middenveld, zij speelde de balvaste Naomi aan, die na een schitterende 1-2 met Tess, prachtig binnenschoot. Hierna kon Lieke zich tweemaal onderscheiden, eerst bleek ze de sterkste in een 1 op 1 situatie met de Stienser spits, daarna keerde ze via de lat een strafschop, terecht toegekend na hands van Laura K. Doordat Stiens alles op de aanval gooide ontstond er meer en meer ruimte voor Sneek Wit Zwart. Judith kreeg twee goede kansen, eentje na prima werk van Tessa, die onderweg een schoen verloor. Maar gescoord werd er niet meer, zodat het bij een mooie 0-4 bleef.

Door deze uitslag zal de MO17-1 minimaal tweede worden, mocht er nog gevoetbald worden aankomende zaterdag dan staat de topper tegen Bolsward op het programma. Sneek Wit Zwart moet winnen om kampioen te kunnen worden, bij alles minder wordt Bolsward kampioen.