MO17-1 zwoegt naar 3 punten

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen zaterdag stond voor de MO17-1 een thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander was nummer laatst Flevo Boys MO17-1. De uitwedstrijd was met 1-7 gewonnen en als koploper was Sneek het aan haar stand verplicht om de drie punten in huis te houden. Zonder Ilse, Emma en Judith, maar met nieuwkomer Eva werd er om 9.15 uur afgetrapt op het Sneker sportpark.

En of het nu aan het veld, het weer, de scheidsrechter, de tegenstander, de begeleiding, de supporters of aan de MO17-1 zelf lag, de meiden begonnen niet heel goed aan de wedstrijd. Van voetbal was geen sprake, ballen werden verkeerd ingespeeld of aangenomen en kansen kwamen er eigenlijk ook niet. Flevo Boys bleef heel makkelijk overeind en SWZ wist niet precies wat nu te doen. Toegegeven, op echt gras is even wat anders dan kunstgras, maar daar had de tegenstander ook last van. Het was echt niet te zien wie er nummer 1 en wie er nummer laatst was gedurende grote gedeeltes van de eerste helft. Sneek Wit Zwart kreeg wel de beste kans, Tess schoot hard op de paal. Hierna gebeurde er een hele tijd niets en voetbalde de MO17-1 meer tegen zichzelf dan de tegenstander. Gelukkig stond het achterin met gelegenheids laatste vrouw Tessa en backs Laura B en Iduna redelijk goed, zodat ook Flevo Boys niet echt gevaarlijk werd. Ondanks het moeizame spel kwam SWZ wel op voorsprong. Tessa speelde Naomi in, zij zette Tess vrij voor de keeper en laatstgenoemde schoot prima binnen, 1-0. Waar je hoopt dat door een doelpunt er wat meer rust in het spel komt bleek dat bij de MO17-1 eerder tegenovergesteld. Het bleef erg onrustig en het was Iduna die met een uitstekende ingreep een gevaarlijke kans van de bezoekers voorkwam. Met een 1-0 voorsprong voor de thuisclub zochten beide partijen de kleedkamer op voor de rust.

In de rust probeerde de technische staf wat meer lijn in het elftal te krijgen. Met wat omzettingen op het middenveld werd gepoogd het voetbal terug te brengen. Dit leek ook direct resultaat te sorteren. De tweede helft was nog maar net begonnen of het was 2-0. Naomi onderschepte een bal op het middenveld, zij speelde Silke aan, die op haar beurt Tess bediende voor haar tweede van de ochtend. Maar ook een marge van twee doelpunten bracht niet de rust in het spel van de MO17-1. Flevo Boys kwam een aantal keren gevaarlijk opzetten en de thuisclub wist zich niet echt raad met het voetbal van de bezoekers. Het was dat Lieke een aantal keren goed oplette, anders was de aansluitingstreffer al vrij snel een feit geweest. Deze kwam er echter wel. Bij een ingooi van de bezoekers werd niet goed gedekt en de voorzet die hierdoor ontstond kon door de spits van Flevo Boys, die geheel vrij stond, worden binnen geschoten, 2-1. Hierna werd het een aantal malen billenknijpen voor de thuisploeg. Flevo Boys kreeg een aantal goede mogelijkheden om de gelijkmaker te scoren, gelukkig hadden zij het vizier niet op scherp staan. Het was niet zo dat de meiden van de MO17-1 niet hun best deden, iedereen werkte zich een slag in de rondte (met Kyra als lichtend voorbeeld), maar het voetballen lukte gewoon niet deze ochtend. Gelukkig bleven de meiden wel knokken en door deze inzet kon er nogmaals worden gescoord. Iduna zette met een diepe bal Tess aan het werk en zij maakte de bevrijdende 3-1. Flevo Boys was hierna nog een paar keer voor het doel van Lieke te vinden, maar gevaarlijk werd het allemaal (gelukkig) niet meer, zodat 3-1 de eindstand werd.

Ondanks het matige voetbal wederom drie punten. Dit omdat iedereen wel zijn best bleef doen voor een goed resultaat, een compliment aan het team daarvoor. Wellicht dat we de focus voor en op de wedstrijd in het vervolg wat scherper moeten stellen, als je niet goed aan een wedstrijd begint zie je dat het lastig wordt je in het duel te voetballen.

Aankomende zaterdag speelt de MO17-1 uit bij Boornbergum op het vroege tijdstip van 9.00 uur.