VR1 wint belangrijk duel in Leeuwarden

8939EZ
LEEUWARDEN
tel. 058-2122330

Afgelopen zaterdag stond in Leeuwarden de absolute kraker van de 3e Klasse N op het programma. Koploper Sneek Wit Zwart VR1 ging op bezoek bij nummer twee Blauw Wit '34 VR1. Het verschil voor de wedstrijd bedroeg slechts twee punten, dus beide partijen zouden met winst een goede slag slaan. Om 13.00 uur werd er begonnen aan een zeer boeiend duel.

Omdat aanvallen de beste verdediging is begon SWZ gelijk met druk zetten op het doel van de tegenstander. Dit resulteerde in veel balbezit voor de gasten, maar niet in heel veel doelgevaar. Blauw Wit '34 hield de gelederen achterin goed gesloten, zodat de kansen schaars waren, al kwamen er wel een paar mogelijkheden voor de Sneker dames. Omdat ook SWZ de zaakjes achterin goed op orde had (met name Frederique speelde een uitstekende wedstrijd) kon ook Blauw Wit '34 niet gevaarlijk worden. De wedstrijd speelde zich dan voornamelijk ook op het middenveld af, waar beide teams met veel inzet elkaar het voetballen onmogelijk probeerden te maken. De VR1 voetbalde wel wat gemakkelijker dan de thuisploeg en Marrin kreeg de ultieme kans op een doelpunt, maar voor rust zou er niet worden gescoord.

De tweede helft was nog maar 5 minuten oud of SWZ kwam alsnog op een verdiende voorsprong. Michelle speelde vanaf links Jody vrij voor de keeper en met een prachtige stift maakte zij de 0-1. SWZ bleef de druk er goed ophouden en ging op jacht naar de 0-2. Blauw Wit werd door een collectief ijzersterk SWZ goed vastgezet, maar de bevrijdende treffer wilde niet vallen. Hieruit putte de thuisclub weer wat moed en met lange ballen naar voren werd in het laatste kwart van de wedstrijd  geprobeerd gevaar te stichten. Maar zoals eerder aangehaald, de Sneker dames hadden de zaakjes prima op orde en de bereidheid om met elkaar een goed resultaat te halen gaf deze middag de doorslag.

Een uitstekende en verdiende overwinning voor de VR1. Groot compliment voor de inzet en het goede voetbal, door dit resultaat is men nu 5 punten los van de eerstvolgende concurrent.

Aankomende zaterdag speelt men om 13.30 uur in en tegen Balk VR1, wederom een geduchte tegenstander.

Opstelling VR1: Lieke van der Wal, Frederique van der Sluis, Yvonne Dijkstra, Kyara Gillissen, Esmee Kuipers, Laura Dozeman, Michelle Missler ('60 Daniek Bouma), Sinne Oostenveld, Marrin van Maurik, Marjet Ruiter ('85 Ilse de Fouw), Jody Witteveen.