VR1 begint goed aan tweede seizoenshelft

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen zaterdag begon ook voor VV Sneek Wit Zwart VR1 de tweede competitiehelft. Na een paar weken trainen en twee goed gespeelde oefenwedstrijden ging het dan weer ergens om. Tegenstander op het Sneker Sportpark was Zeerobben VR1. De wedstrijd in Harlingen eindigde in een zwaarbevochten 2-3 overwinning voor de Sneker dames, men was dus vooraf gewaarschuwd er niet te licht over te denken.

Gelukkig was iedereen vanaf het eerste fluitsignaal bij de les en derhalve startte SWZ qua voetbal uitstekend. Er werd goed positiespel gespeeld en de gasten werden de eerste helft grotendeels onder druk gezet. Maar zoals wel vaker had de VR1 moeite om het doel te vinden. Er kwamen mogelijkheden genoeg voor de thuisploeg, maar het vizier was het eerste half uur nog niet op scherp. Zeerobben kwam behoudens een gevaarlijke counter niet in het spel voor, maar hield lange tijd goed stand. Toch kreeg SWZ voor de rust toch nog waar het recht op had. Goed storen van Norah bezorgde de bal bij Laura, zij vond de vrijstaande Marjet die in de 36e minuut de 1-0 aantekende. En toen ging het ineens snel. Het was Laura die 2 minuten later een afzwaaier van Kyara tot doelpunt promoveerde voor de 2-0. Vlak voor rust werd het ook nog 3-0. Marjet met een mooie actie aan de linkerkant, Sinne die beheerst afrondde.

Aan het begin van de tweede helft leek SWZ op twee gedachten te hinken, gas terug of voorsprong uitbouwen. Zeerobben maakte gebruik van de twijfel bij de gastvrouwen en wist na een slechte terugspeelbal de 3-1 te scoren. SWZ leek hierdoor wakker geschud, want binnen de minuut werd de marge weer op drie doelpunten gebracht. Sinne liet met een hard schot in de hoek de Zeerobben keepster kansloos, 4-1. De thuisploeg bleef de druk er goed ophouden en kon even later via Marjet wederom juichen. Een voorzet van haar dwarrelde via de keepster in het doel voor de 5-1. Hierna geloofde de VR1 het wel en werd het spel aanmerkelijk minder. Hierdoor kon Zeerobben via een vlijmscherpe counter nog een keer scoren voor de 5-2. Dit zou tevens de eindstand zijn.

Omdat de nummer twee in de competitie verloor van de nummer drie is de VR1 weer een puntje uitgelopen op de concurrentie. Aanstaande zaterdag speelt men uit bij Hardegarijp VR1. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.

Opstelling VR1: Lieke van der Wal, Esmee Kuipers, Yvonne Dijkstra, Kyara Gillissen, Maja Runic, Daniek Bouma, Sinne Oostenveld, Laura Dozeman (’80 Iris Douma), Michelle Missler (’15 Jody Witteveen), Norah Veltkamp, Marjet Ruiter (’75 Sanne Minks).