Sneek Wit Zwart JO17-1 naar laatste acht in bekertoernooi

8629RG
SCHARNEGOUTUM
tel. 0515-424670

Voor fase #3 heeft onze JO17-1 als doel gesteld om kampioen te worden in de competitie en om in het bekertoernooi zo ver mogelijk te komen.

Afgelopen woensdagavond werd de wedstrijd voor de 1/8 finale afgehandeld in Scharnegoutum tegen de locale JO17-1.
Op papier zou dit een gemakkelijke tegenstander moeten zijn, maar we wisten dat ze dat niet echt waren.

Tijdens de wedstrijd bleek dat ook wel, de strijd ging gelijkwaardig op-en-neer met behoorlijke kansen aan beide kanten, vooral de snelle en technische aanvallers van de tegenstander bleken een flinke hand-vol voor onze verdedigers. Maar Arjon was een goede slot op de spreekwoordelijke deur en Tomas had enkele uitstekende reddingen in de goal.

Voorin lukte het onze aanvallers niet om de bal, tussen de lat en palen, tegen de netten te schieten. Het zijnet werd echter wel een paar keer getroffen. Vooral Gentil had pech in de afronding.

Ruststand 0-0

In de pauze werd er door de staff uitgelegd dat we op deze voet door moesten gaan en met enkele tactische verschuivingen werd ons team nog sterker geacht.
Met als resultaat twee mooie doelpunten, als eerste door Stijn Snip die door een paar mooie schijnbewegingen de bal in het goal schoot. En nummer twee door Martin Prins die net 7 minuten in het veld stond.
Martin kreeg zelfs kans om zijn 2e en 3e van de avond er nog in te schieten, maar beide schoten gingen net voorlangs.
De blijdschap en opluchting was groot toen de scheidsrechter voor ‘einde wedstrijd’ floot.

Hiermee is de 17-1 door in beker en gaan ze naar de laatste 8.

Jarvin Coers