Ook Boeree (23) stapt over van Wolvega naar SWZ Boso Sneek

7 februari 2017 20:00

Persvoorlichting

Kristan Boeree komt na de zomerstop uit voor SWZ Boso Sneek. De 23-jarige Oosterwoldenaar stapt over van FC Wolvega naar de Sneker zondaghoofdklasser.

"Mijn ambitie is om op een zo hoog mogelijk niveau te voetballen. SWZ Boso Sneek is daarom een mooie stap in mijn voetbalcarrière", laat Boeree weten. "Ik kijk er naar uit om te spelen voor deze toonaangevende club in Friesland."

Boeree doorliep de jeugdopleiding van DIO Oosterwolde, welke later samenging met SV Griffioen tot JVO. Na drie seizoenen in de hoofdmacht van DIO te hebben gespeeld, vertrok hij drie jaar geleden naar Wolvega. Hier komt hij sindsdien voor het eerste elftal, voornamelijk centraal op het middenveld. Ook centraal achterin kan hij uit de voeten.

Eerder werd al bekend dat ook zijn huidige teamgenoot David Veldmeijer de overstap van FC Wolvega, dat komend seizoen stopt met zondagvoetbal, naar SWZ Boso Sneek maakt.

Boeree in het shirt van DIO Oosterwolde (rechts, 2012).

FC Wolvega Kristan Boeree SWZ Boso Sneek 1