SWZ Boso Sneek start oefenserie tegen IJsselmeervogels

1 augustus 2017 12:30

Persvoorlichting

Voor zondaghoofdklasser SWZ Boso staat zaterdag de eerste oefenwedstrijd in de aanloop op het nieuwe seizoen gepland. Op het eigen sportpark is 2e divisionist IJsselmeervogels van trainer Sandor van der Heide de tegenstander.

De club uit Spakenburg is al jaren één van de meest toonaangevende verenigingen in het amateurvoetbal. Maar liefst zeven keer werden de “Rooien” amateurkampioen van Nederland. Een ander hoogtepunt van de vereniging was het behalen van de halve finale in het KNVB bekertoernooi. Daarin werd de ploeg uitgeschakeld door FC Twente. Verder werd IJsselmeervogels maar liefst zestienmaal kampioen van de zaterdagamateurs.

Sinds dit seizoen staat het vlaggenschip van de Snekers onder leiding van trainer Germ de Jong. Eveneens een nieuw gezicht in de technische staf is Arjen Postma, hij zal in het kader van zijn opleiding stage lopen bij de Snekers. Mede ingegeven door het vertrek van een aantal spelers zijn er dit seizoen ook in het veld een aantal nieuwe gezichten te bewonderen. Een compleet overzicht van de teamsamenstelling is te vinden op de website van de club.

Naast de pot tegen IJsselmeervogels, oefent SWZ Boso Sneek - dat ondertussen bijna twee weken in training is - nog zesmaal. Dinsdag 8 augustus om 19.30 uur staat bijvoorbeeld de stadsderby tegen ONS Boso Sneek gepland, eveneens op het terrein aan de Molenkrite. Het duel tegen IJsselmeervogels begint aankomende zaterdagmiddag om 16.00 uur. Alle oefenduels zijn gratis te bezoeken.

IJsselmeervogels Oefenwedstrijd SWZ Boso Sneek 1