Jarige KNVB ruilt shirtje met SWZ Boso Sneek

21 oktober 2019 8:30

Voorzitter Frank Slob van SWZ Boso Sneek heeft gisteren shirtje geruild met KNVB-ambassadeur Minne Modderman. De vereniging schonk een shirt aan de voetbalbond in het kader van haar 130-jarig bestaan en ontving daar een uniek Oranjeshirt voor terug.

Op 8 december 1889 richtte Pim Mullier de Nederlandschen Voetbal- en Athletischen Bond (NVAB) op. Zijn doel was om zoveel mogelijk Nederlanders te laten voetballen. Bijna 130 jaar later telt het voetbal ruim 1,2 miljoen leden en is het volkssport nummer één. De KNVB staat daarom dit seizoen stil bij de viering van 130 jaar georganiseerd amateurvoetbal.

Om dit jubileum te vieren is een uniek jubileumshirt ontwikkeld waarvan elke vereniging in Nederland dit seizoen één exemplaar krijgt. Het patroon op het shirt bestaat uit een samenspel van vormen en vlakverdelingen die ook zijn terug te vinden op de shirts van alle Nederlandse amateurverenigingen. Op deze manier verenigt de voetbalbond 130 jaar Nederlands amateurvoetbal in één uniek oranje shirt.

"SWZ Boso Sneek feliciteert de KNVB van harte met haar jubileum en gaat het Oranjeshirt uiteraard een mooi plekje geven op onze accommodatie”, aldus Slob.

Jubileum KNVB