Nog één week tot WEURO17 mét 'onze' Sherida Spitse

9 juli 2017 9:15

Het Nederlands vrouwenelftal, met 'onze' Sherida Spitse, heeft zaterdagmiddag de oefencampagne richting het Europees Kampioenschap winnend afgesloten. Op Het Kasteel werd Wales met 5-0 verslagen.

Spitse had tegen Wales een basisplaats en speelde het hele duel. In de openingsfase was zij verantwoordelijk vor de eerste grote kans voor Oranje. Vanuit een afgeslagen corner nam ze de bal ineens op de pantoffel, de keepster wist het schot te keren.

Het EK begint aankomende zondag met de openingswedstrijd Nederland - Noorwegen (Utrecht). Oranje treft verder België en Denemarken in de poulefase. Alle poule-wedstrijden van het Nederlands elftal zijn al uitverkocht. Alle wedstrijden zijn live te zien bij de NOS, het programma is hier te vinden.

Sherida Spitse begon haar voetbalcarrière in de jeugd van VV Sneek. Op 31 augustus 2006 debuteerde ze in het Nederlands elftal. In 2007 stapte Spitse over naar SC Heerenveen. Via LSK Kvinner FK keerde ze afgelopen seizoen terug bij FC Twente, waar ze in het seizoen 2012-2013 ook al eens actief was.

???????? #voorbereiding #weuro2017 #focus #trots #oranjeleeuwinnen

Een bericht gedeeld door Sherida Spitse (@sheridas8) op