Zondag nacompetitie tegen ROHDA, komt allen!

2 juni 2018 14:30

Zondagmiddag om 14.00 uur staat voor ons eerste elftal de eerste van de drie knock-outwedstrijden in de nacompetitie op het programma. In Tinga is oude bekende ROHDA Raalte de tegenstander.

Het is alweer enige tijd geleden dat we ROHDA mochten ontvangen. Daarvoor moeten we terug naar het seizoen 2014-2015, toen SWZ Boso Sneek promoveerde naar de Topklasse. In dat seizoen waren de witzwartgelen heer en meester en werd er op eigen veld (5-0) en op de Tijenraan (1-4) overtuigend gewonnen.

Dat ROHDA vandaag in Sneek uit mag komen voor promotie naar de Hoofdklasse heeft het te danken aan het pakken van de tweede periode (ROHDA eindigde als derde achter kampioen RKZVC en LONGA ’30, dat de tweede periode pakte). De derde periodetitel in 1E Oost ging naar NEC, dat afgelopen week in de eerste ronde de tegenstander was van de Raaltenaren. Na verlenging won de roodgele formatie uiteindelijk dankzij een goal van Harmens in de 99ste minuut.

De winnaar van het tweede ronde-duel van vanmiddag speelt op 10 juni uit tegen de winnaar van het duel tussen Alcides (Meppel) en Geldrop. Wanneer daar gewonnen wordt, staat op 17 juni thuis een finale gepland tegen de winnaar van de andere wedstrijdtak. De winnaar daarvan heeft recht op een van de twee Hoofdklassetickets voor 2018-2019. Het andere plaatsbewijs gaat naar de teams die in de andere poule (A t/m D) uitkomen. Wordt er ergens in de nacompetitie verloren, dan is dat team direct uitgeschakeld en veroordeelt tot een plek in de eerste klasse.

Kortom: de inzet is hoog, maar als we zondagmiddag als één man achter ons eerste elftal gaan staan, dan gaan we met z’n allen vol voor de winst. Wij wensen Germ en de jongens alvast heel erg veel succes! Come on!

Ben jij er bij? Laat het weten op onze Facebook-pagina.

Programma nacompetitie

2e ronde - zondag 3 juni, 14.00 uur:
A Roodwit WVV
B Hoogland  Longa '30
C JOS Watergraafsmeer  Chevremont
D HVCH DHC
E VOC  BVC '12
F Juliana '31  DEM (RKVV)
G SWZ Boso Sneek  Rohda Raalte
H Alcides  Geldrop
3e ronde - zondag 10 juni:
I winnaar A winnaar B