Strikwerda, Mesu & Zandbergen nieuwe gezichten in selectie VV Sneek Wit Zwart

9 maart 2023 21:15

Roelof Strikwerda, Maarten Mesu en Yander Zandbergen verruilen komende zomer het rood-wit van Flevo Boys voor het wit-zwart van VV Sneek Wit Zwart.

Roelof-Strikwerda.jpgStrikwerda is een 28-jarige multifunctionele verdediger die de laatste 7 seizoenen in Emmeloord actief was in de 1e en Hoofdklasse/4e divisie. De inwoner van Sneek begon met voetballen in de jeugd van ONS Sneek, na een uitstapje bij SC Heerenveen keerde hij terug bij de oranjehemden en maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht in het seizoen 2013/2014. Hij speelde daarna nog 2 seizoenen bij ONS Sneek in de Topklasse alvorens samen met Harvey de Boer over te stappen naar de polder. Roelof mag gezien worden als opvolger van de stoppende Thijs Goes, met zijn ervaring en verdedigende kwaliteiten kan hij de komende jaren van grote waarde zijn. Door deze overstap voegt Roelof zich bij dezelfde club als zijn partner Noa die deel uitmaakt van onze damesafdeling.

Maarten-Mesu.jpg Maarten Mesu is een product uit de jeugdopleiding van Flevo Boys, hij brak in 2016 door in de hoofdmacht en maakte daarna jarenlang deel uit van de A-selectie. Mesu pendelde vaak tussen basis en bank, de laatste stap om onomstreden basisspeler te worden was lastig te zetten, daarom besloot hij afgelopen seizoen vast in het 2e elftal te gaan spelen. De 27-jarige inwoner van Emmeloord heeft de ambitie om in een 1e elftal te spelen en wij bieden hem deze kans, hij zal hiervoor een positie op het middenveld moeten bemachtigen, de concurrentiestrijd wordt dus groter binnen de selectie. Maarten is al regelmatig aanwezig op ons sportpark, zijn vriendin Syjona en zijn zus Noa spelen bij de damesafdeling, zijn zwager Dani Nendissa in ons beloftenelftal en zijn schoonvader Danny Nendissa beheert de snack-hoek in onze kantine.

Yander_Zandbergen.jpgMet de komst van Zandbergen krijgt trainer Rietdijk meer opties in de aanvallende linie, hij kan op alle posities in de aanval uit de voeten en kan tevens als meest vooruitgeschoven middenvelder fungeren. De 28-jarige Emmeloorder sloot in 2014 aan bij de hoofdmacht van Flevo Boys, na een uitstap van 3 seizoenen bij het Harlinger Zeerobben koos hij ervoor om in 2020 weer terug te keren op het oude nest. Met zijn ervaring in de 1e klasse en 4e divisie (voormalige Hoofdklasse) brengt Yander ervaring met zich mee, met zijn voetbalslimheid en overzicht kan hij komend seizoen zeer belangrijk worden voor het team.

Wij zijn zeer verheugd met de komst van deze spelers en wensen hen veel succes bij onze vereniging.

(Foto's website Flevo Boys)

VV Sneek Wit Zwart 1