Ernst Veldman nieuwe assistent trainer 1e elftal

11 maart 2024 20:30

Voor volgend seizoen is Ernst Veldman vastgelegd als assistenttrainer bij het vlaggenschip van onze vereniging. Hiermee wordt Ernst de opvolger van Nick de Glee die aan het einde van deze jaargang vertrekt.

Veldman is geen onbekende bij VV Sneek Wit Zwart, zowel als speler, trainer en tot afgelopen december als bestuurslid voetbalzaken was hij in functie bij onze club. De inmiddels 42-jarige Sneeker is in zijn jeugd begonnen met voetballen bij Hubert Sneek waar hij na een periode in de jeugdopleiding van SC Heerenveen terugkeerde, na enkele jaren in de senioren van V.V. Sneek te hebben gevoetbald maakte Ernst de overstap naar CAB Bolsward gevolgd door een periode bij Top’63 in Oppenhuizen.

Na zijn actieve periode startte de Sales Director met het trainen van jeugd- en seniorenteams bij WZS, Top’63 en VV Sneek Wit Zwart. Bij de laatste vereniging is hij tevens een periode Hoofd Jeugdopleidingen geweest, momenteel staat Veldman als interim-trainer aan het roer bij de JO19-1 van onze vereniging.

Met de toevoeging van Ernst krijgt hoofdtrainer Carlo Rietdijk een ervaren voetbaldier aan zijn zijde die creatief en standvastig is en zowel de spelersgroep als de club door en door kent.

VV Sneek Wit Zwart 1