Jorn Wester keert terug bij VV Sneek Wit Zwart

7 november 2023 18:00

Na anderhalf jaar weg te zijn geweest keert onze topschutter van het seizoen 2021/2022 na de winterstop terug bij onze vereniging. In die jaargang in de 3e Klasse was de 25-jarige spits goed voor het onvoorstelbare aantal van 36 competitietreffers en daarmee groot aandeelhouder van het kampioenschap.

Jorn ging vervolgens in de zomer van 2022 studeren in Utrecht en besloot om in de regio van zijn nieuwe woonplaats een nieuwe club te vinden, dit werd Zaterdag 1e Klasser FC De Bilt uit de gelijknamige plaats. Na een onwennige start veroverde Wester een basisplaats en was hij uiteindelijk goed voor 7 competitietreffers en interesse van diverse andere verenigingen uit de omgeving. 4e Divisionist DHSC uit Utrecht werd zijn nieuwe bestemming, een ambitieuze club met de doelstelling om door te stomen naar de top van het amateurvoetbal. Helaas raakte Jorn in de voorbereiding ernstig geblesseerd aan zijn knie waarbij hij zijn kruisband scheurde en een scheurtje in zijn meniscus op liep.

Inmiddels is de noodzakelijke operatie achter de rug en is Wester begonnen met zijn herstel welke nog wel enkele maanden in beslag zal nemen. Vanwege de voltooiing van zijn studie en zijn lopende revalidatie heeft Jorn besloten om terug te verhuizen naar Sneek en op termijn op het veld terug te keren in het wit en zwart.

Wij zijn zeer blij met de terugkeer van Jorn en hopen dat zijn verdere herstel zo spoedig zal verlopen dat hij tegen het einde van het jaar nog belangrijk kan zijn voor ons vlaggenschip.

Gedurende de voorbereiding en de eerste weken van de competitie is de beoogde selectie van 23 spelers aanzienlijk ingekrompen door verschillende oorzaken. Zo zijn Auke de Boer, Yander Zandbergen en Maarten Mesu gestopt en maken dus geen deel meer uit van de A-selectie. Tevens is uit medisch onderzoek gebleken dat Alwin Velds dusdanig geblesseerd is dat voetbal er vooralsnog niet in zit, ook Freerk de Jong is geblesseerd maar de verwachting is dat hij over enkele weken weer inzetbaar zal zijn.

Sneek Wit Zwart 1