Op voetbal maar is er geen geld?

11 maart 2020 10:00

Voetballen is goed voor je kind. Bewegen is gezond, je kind leert spelen in teamverband, omgaan met winnen en verliezen en maakt nieuwe vriendjes of vriendinnetjes. Wil je kind graag op voetbal maar is er thuis geen geld? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt de contributie voor de club en de benodigdheden zoals voetbalkleding en -schoenen.

Als ouder kun je zelf geen bijdrage voor de contributie van de voetbalclub aanvragen. Daar is een intermediair voor nodig, bijvoorbeeld de leerkracht, buurtsportcoach, schuldhulpverlener, jeugdhulpverlener of het sociaal wijkteam. Deze dient voor jouw zoon of dochter een aanvraag in. Het Jeugdsportfonds betaalt de contributie direct aan de voetbalclub waar je kind lid van wordt, meer info vind je hier.

Binnen onze gemeente kun je voor meer informatie onder meer terecht bij de Gebiedsteams van de Gemeente Súdwest-Fryslân. Je vind daar meer informatie over op deze pagina of loop langs op een van de inloopspreekuren in jouw buurt:

Sneek-Noord
Wanneer: Iedere donderdagmiddag
Hoe laat: 13.00 – 16.00 uur
Waar: Wijkgebouw Het Roefke, De Valkstraat 17, Sneek (oneven weken)
Thomas van Aquinoschool, Louw Doniastraat 1, Sneek
Sneek-Zuid
Wanneer: Iedere dinsdagmiddag
Hoe laat: 13.00 – 16.00 uur
Waar: So&Co, Gonggrijpstraat 50, Sneek
Thomas van Aquinoschool, Louw Doniastraat 1, Sneek
Samen kunnen we er op deze manier voor zorgen dat jeugdvoetbal bij onze vereniging voor iedereen mogelijk is!

Foto: Jeugdsportfonds & Cultuur

Gemeente Súdwest-Fryslân Jeugdsportfonds