Uitnodiging: lezing 'Geschiedenis voetbal in SWF' in gemeentearchief

23 september 2023 12:15

Welke voetballer uit Súdwest-Fryslân speelde bij Ajax tijdens de legendarische wedstrijd in 1950 tegen Heerenveen, die de Amsterdammers met 6-5 verloren na een 5-1 voorsprong? Wie speelde bij VV Sneek en tegelijkertijd ook in het Nederlands Elftal? Welke club vierde binnen 20 jaar haar 25-, 50- en 75-jarig jubileum? Wanneer werd in Súdwest-Fryslân voor het eerst een voetbalwedstrijd voor vrouwen georganiseerd? En heeft de uit Witmarsum afkomstige sportpionier Pim Mulier wel het voetbal in Nederland geïntroduceerd zoals algemeen aangenomen wordt?

Het antwoord op deze en andere vragen komt wellicht wel op donderdag 12 oktober. Vanaf 19.30 uur geeft gemeentearchivaris Jack de Vries dan in Cultuur Historisch Centrum De Tiid in Bolsward een lezing over de geschiedenis van het voetbal in Súdwest-Fryslân.

Belangstelling? Geef je op via www.detiid.nl/agenda

Gemeente Súdwest-Fryslân Lezing