In memoriam: Sikke Romkes (1935-2021)

19 november 2021 19:15

Afgelopen week heeft het verenigingsbestuur kennis genomen van het overlijden van Sikke (Johannes) Romkes. Romkes was jarenlang betrokken bij Wit Zwart Sneek, een van de voorlopers van onze huidige vereniging Sneek Wit Zwart. Hij overleed op 15 november jongstleden op 86-jarige leeftijd.

De in Burgwerd geboren Romkes was sinds 1952 lid van Wit Zwart Sneek. Hij vervulde voor de club legio rollen en vrijwilligersfuncties en was een groot deel van zijn lange lidmaatschap zelf ook actief als speler. De petten die Romkes droeg varieerden van trainer, leider en grens- en scheidsrechter tot bestuurslid.

Voor zijn enorme inzet voor Wit Zwart Sneek werd hij in 1972 tot Lid van Verdienste benoemd. De bijzondere band die hij met de vereniging had, bleek ook uit zijn bezoek aan de reünie in 2017. Hier sprak hij enthousiast over de mooie tijd die bij Wit Zwart Sneek.

Met het overlijden van Romkes heeft Sneek Wit Zwart, waarbij in het bijzonder de oud-W.Z.S.'ers onder ons genoemd mogen worden, een prominente Sneker voetbal- en verenigingsman verloren.

Aankomend speelweekend hangt de verenigingsvlag op ons sportpark halfstok ter nagedachtenis aan Romkes. We zullen op de Algemene Ledenvergadering van aankomende week eveneens stilstaan bij zijn overlijden.

Voor hen die de familie willen condoleren, is daartoe de gelegenheid op maandag 22 november van 15.00 tot 15.30 uur in het Uitvaartcentrum aan de Harinxmalaan. Het is ook mogelijk het online condoleanceregister te tekenen.

Wij wensen zijn naasten veel sterkte toe.

NAMENS DE LEDEN, VRIJWIILLGERS EN SUPPORTERS,

Verenigingsbestuur VV Sneek Wit Zwart