In memoriam: Anton de Jong - 'De Belg' (77)

12 mei 2018 12:00

Afgelopen week heeft de vereniging kennisgenomen van het overlijden van Anton de Jong.

Bij veel Snekers was hij beter bekend onder zijn bijnaam ‘De Belg’, die hij dankte aan zijn Belgische afkomst. Zijn geboortehuis stond in Lommel, een stad onder Eindhoven en niet ver van de Belgisch-Nederlandse grens.

Vele jaren was Anton actief als markante terreinknecht op onze accommodatie, onder meer op zaterdag bij de limonadebar en op zondag als theeschenker bij de wedstrijden van het eerste elftal. De laatste jaren dat hij het sportpark bezocht deed hij dat steevast in zijn scootmobiel, waarin hij reed sinds hij meermaals was geopereerd aan zijn heup. Afgelopen periode vertoefde hij in De Flecke in Joure en het Bonifatiushuis in Sneek.

Het afscheid van Anton heeft reeds plaatsgevonden. Wij wensen zijn nabestaanden veel sterkte met het verwerken van hun verlies.

- Bestuur SWZ Boso Sneek

Zie ook: