Reactie SWZ Boso Sneek inzake berichtgeving LC

7 juli 2017 10:30

Persvoorlichting

De vereniging heeft vrijdagochtend kennisgenomen van de berichtgeving in de Leeuwarder Courant (Verhuiscarrousel sporters Sneek) omtrent de Sportcarrousel Sneek. Het hierin geschetste beeld komt niet overeen met de huidige standpunten van SWZ Boso Sneek.

In de Bijzondere Algemene Ledenvergadering (BALV) van 10 maart jl. hebben de leden van de vereniging ingestemd met een beperkt samenwerkingsscenario met ONS Boso Sneek. De gezamenlijke Commissie Samenwerking is opgericht om de verenigingsbesturen hierover te adviseren.

De leden spraken in de BALV bovendien hun voorkeur uit voor het huidige sportpark als toekomstige topsportlocatie. De vereniging heeft de Gemeente Súdwest-Fryslân in week 11 per brief geïnformeerd over de uitkomst van de BALV en voert sindsdien constructief overleg over de toekomst van het sportpark.

Sinds de  BALV is in dit standpunt van de vereniging niets gewijzigd. Alle verdere stappen in de samenwerking tussen beide verenigingen moeten binnen SWZ Boso Sneek eerst door de Algemene Ledenvergadering worden besproken en goedgekeurd. De eerstvolgende vergadering is medio oktober. Op dit moment heeft de vereniging niet de intentie om tijdens deze vergadering een tijdspad voor een fusie, zoals gesuggereerd in de Leeuwarder Courant, voor te leggen aan de leden.

De vereniging betreurt het dat de Leeuwarder Courant voor publicatie van het betreffende artikel op geen enkele wijze wederhoor heeft toegepast. De hierdoor ontstane onrust draagt op geen enkele manier bij aan de zorgvuldigheid waarmee SWZ Boso Sneek, ONS Boso Sneek en de Gemeente Súdwest-Fryslân in dit dossier proberen te handelen.

Vertegenwoordigers van de pers kunnen bij vragen contact opnemen met persvoorlichting.

Commissie Samenwerking Gemeente Súdwest-Fryslân ONS Boso Sneek SWZ Boso Sneek