Impressie week van de scheidsrechter

14 oktober 2022 18:45

Elk jaar organiseert de KNVB begin oktober de week van de scheidsrechter. Deze week staat in het teken van het uitspreken van waardering voor het werk van de scheidsrechter.

Al een aantal jaar loopt het aantal mensen die deze taak willen doen terug. Dat heeft tot gevolg dat niet alle A-categorie wedstrijden meer automatisch een scheidsrechter krijgen toegewezen. Zeker niet met bij de jeugd elftallen. Als deze trend zich doorzet is het mogelijk dat dit ook bij senioren teams in de A-categorie het geval is. Dit geeft maar weer aan hoe wij onze vrijwillige scheidsrechters mogen koesteren. Een handje vol vrijwilligers zorgt ervoor dat een vereniging als VV Sneek Wit Zwart op zaterdag en zondag enorm veel plezier beleeft. Gezien de grote van onze club betekent dat elk weekend 10 – 15 scheidsrechters. Gelukkig lukt het tot nu toe heel aardig maar ook scheidsrechters zijn wel eens geblesseerd, moeten werken, zelf voetballen of zijn zelf leider van een team. Gelukkig zijn er ook altijd weer clubmensen die de voetbal schoenen weer aan willen trekken en bij willen springen. Helaas hebben we dit seizoen een keer een wedstrijd moeten afgelasten omdat we geen scheidsrechter konden vinden. En zonder scheidsrechter is er geen wedstrijd. Conclusie is dat we enorm blij mogen zijn met de mensen die zich inzetten hiervoor en hebben hen in de week van de scheidsrechter willen verrassen met een lekker taartje van onze sponsor bakkerij Haaksma. Een aantal scheidsrechters hebben we bij de uitreiking vastgelegd op de gevoelige digitale plaat waarvan hieronder een impressie. Nogmaals: Scheidsrechters bedankt.

scheidsrechters